Waterpretpark Tortuguero - Reisverslag uit Cariari, Heredia, Costa Rica van guus winter - WaarBenJij.nu Waterpretpark Tortuguero - Reisverslag uit Cariari, Heredia, Costa Rica van guus winter - WaarBenJij.nu

Waterpretpark Tortuguero

Blijf op de hoogte en volg guus

10 December 2014 | Costa Rica, Cariari, Heredia

goeiemorgen allemaal,

bij jullie is t nu 15 uur maar hier 8 uur s morgens.
Tortuguero hebben we afgerond met n leuke kano-tocht.Alle kleren tot de onderbroek toe nat. De mensen daar in t dorpje zijn gewend aan water en leven half in t water.
De zee aan 1 kant,rivier aan de andere,regen van boven en door n overvloed daaraan n steigend waterpeil. n Huis op palen met n golfplaten dak,kortom water overal.Het leven in Tortuguero.
Ik dacht dat wij in een waterlandje woonden.
Hier hebben ze de strijd tegen t water maar opgegeven en leven in t water.
Respect.
Hoogtepunt was wel de strandwandeling met het zien van de schildpadjes die hun tocht richting de oceaan maken. prachtig.

Alle natte zooi in de auto, na een boottochtje van n uur.
Nog effe een bandje wisselen, die bandjes van tegenwoordig kunnen ook niks meer hebben.
En we zijn onderweg richting de bergen en vulkanen.
Volgende stop is La Fortuna.
Dit is zo'n beetje het centrum voor allerlei outdoor aktiviteiten,gelegen aan de voet van de vulkaan Arenal.
Deze had zijn laatste grote uitbarsting in 1968,was nog redelijk actief maar slaapt ondertussen.

Gisteren een leuke tocht gehad met n klein groepje,2 man en 3 vrouwen. Wandeling gemaakt naar de waterval en n duik genomen.
Toch wel koud en Shirley ging er als enigste vrouw in. Wat n kanjer.
De tocht afgesloten in n plaatselijke waterbron met n watertemp van ong 35-36 gr.
Heerlijke hot wirlpool.
Vandaag n dagje rust.
Morgen gaan we raften.

tijd voor wat waterpret........

• 11 December 2014 - 19:54

Wim En Annette:

Die creatie van Dior kwam goed van pas.
    Eerst kwam de gedachte dat er een rivier naast de cabina stroomde, maar ik begrijp dat dit het resultaat was van "it's raining cats and dogs" of moet ik "lueve a cántaros" schrijven.
    Het maakt niet uit in welke taal het er staat, het ziet er nat uit.
    We mogen hopen dat het verdere verloop van de reis iets droger genoten kan worden, al is richting de bergen gaan geen garantie voor drogere kleding in de rugzakken.
    Hou vol, wij leven mee! ;-)

Wim en Annette

• 12 December 2014 - 11:16

Hans:

Hoi Shirley en Guus,

Ik hoorde net 'Love in an elevator' op de radio en ik moest ineens aan jullie denken, ik weet ook niet waarom.
    Hier is het ook goed nat en er waait een gure zuidwesterstorm door ket mooie Geertruidenberg.
    Heb je die brouwerij nou al gevonden Guus?

Take care!

• 12 December 2014 - 22:08

Pat:

Hey Guus en Shirley.
    Net even een biertje gedronken met pierique en Chanel. Was gezellig. Jullie vermaken je ook prima volgens mij. Volgens mij kun je beter een paar regenlaarzen kopen ipv sandalen! Veel plezier nog!